Clean

saat hujan

Maybe you lost someone you never expected you would lose.

Maybe you lost yourself. That’s even worse.

When you have bad days that just won’t let up, I just hope that you will look in the mirror and remind yourself of what you are and what you are not.

You are not your mistakes.

You are not damaged goods or muddy from your failed explorations.

You are not the opinion of someone who doesn’t know you.

You are a product of the lessons that you’ve learned.

You are wiser because you went through something terrible.

And you are the person who survived a bunch of rainstorms and kept walking.

I now believe that pain makes you stronger.

And now I believe that walking through a lot of rainstorms gets you…

Clean.

 

— T.S  (via Tumblr) —

© aisyafra.wordpress.com

[ image source: Getty images ]

8 thoughts on “Clean

    • Wah, saya bukan siapa-siapa. Masa bikin Q/A, hehehe..

      Inspirasi nulis bagi saya bisa datang dari mana aja. Tapi paling sering dari pengalaman teman atau orang yang saya kenal, juga dari apa yang saya lihat dan rasakan ketika berinteraksi dengan orang lain, di dunia nyata ataupun dunia maya. Dan seringnya ide nulis itu muncul ketika sedang mengerjakan pekerjaan rumah tangga, misalnya: mencuci piring😀

      • Nggak papalah Kak.Hehehe.
        Kalo buku-buku favoritnya apa? Sebenernya sih pengen menimba ilmu ke Kakak nih, sama buku paling rekomended nih yang Kakak suka? Hehehe.

        • Wah jangan menimba ilmu ke saya, wong saya juga masih cetek ilmunya 🙈

          Buku apa ya?😀

          Biasanya suka buku sejarah, sirah nabawiyah, biografi orang terkenal, detektif, thriller, mystery, kisah nyata penuh hikmah dll.

          Rekomendasi buku, wah saya paling susah ditanya soal ini.. Soalnya banyak, hahahaha.. Beberapa buku yang saya pernah baca dan rekomendasikan pernah saya review di blog ini. Seperti Sandiwara Langit, Aku Wanita Paling Bahagia, Taman Orang2 Jatuh Cinta dan Memendam Rindu, dll.

          Hope that helps ya🙂

    • ﻭَﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﺍﻟﺴَّﻼَﻡُ ﻭَﺭَﺣْﻤَﺔُ ﺍﻟﻠﻪِ ﻭَﺑَﺮَﻛَﺎﺗُﻪُ

      Silakan ukhti, semoga bermanfaat. Fa anti jazakillah khaira🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s