Good Vibes Only

* Stay at Home Mom

  • “Kerja apa gitu kek yang menghasilkan, masa apa-apa minta sama suami?”
  • “Punya potensi bagus jangan dianggurin, sayang sekolah tinggi-tinggi kalo ujungnya CUMA jadi ibu rumah tangga.”
  • “Jadi perempuan kudu mandiri, jangan tergantung suami. Udah nggak jaman karir istri kalah sama suami.”

* Working Mom (From Home or Another)

  • “Ngoyo banget sih cari duit, emangnya gaji suami kurang cukup? Bersyukurlah jadi istri, berapapun penghasilan suami.”
  • “Situ kerja apa anak-anak keurus? Masa lebih berat karir daripada anak dan suami? Jangan egois, lah.”
  • “Udahlah fokus sama keluarga aja, urus keluarga yang bener. Toh harta gak dibawa matik.”

Selalu ada celah dalam hidup ini untuk dikomentari. Selalu ada orang yang hobi mengomentari hidup orang lain. Selalu ada hal kecil yang tak luput jadi bahan nyinyiran.

Posthink aja, mungkin hidupnya kurang menarik jadi lebih concern sama hidup orang lain yang dianggapnya lebih menarik šŸ˜˜

Like a saying: there will be constructive critics, and then there will be haters.

Ada yang memberi masukan karena menginginkan progress kita jauh melesat, ada juga yang sengaja berkomentar negatif agar kita merasa kerdil dan tak berarti. Don’t let them both confuse you.

It is not your job to be everything to everyone. It is not your responsibility to make everyone happy or satisfied with your decisions. Your life isn’t yours if you constantly care what others think.

All you have to do is ignore the negative vibes, focus on the positive outlook, keep growing, keep learning, and do what’s best for you and your beloved ones.

Happy Sunday! šŸ’•

~ Jakarta, on a quiet and peaceful Sunday morning, July 2018ā€¦Ā 

Ā© AISYAFRA.WORDPRESS.COM

[ image source: Pinterest ]

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.