In This Stage of Life…

This stage of life. It’s hard, you guys.

I’m talking right now to you moms who are in your late 20’s to early/mid 30’s. You have kids. Likely two, three, maybe four of them. They probably range in age from newborns to 7 or 8 year-olds. Give or take a few years.

In this stage of life, you are dealing with exhaustion. Mental, physical, and emotional.

Continue reading

Advertisements

Click!

“Don’t ever stray away from yourself to get closer to someone else. Authenticity is magnetic- be yourself and you’ll naturally pull your type of people to you. Remember, “Your vibe attracts your tribe.” – Project Happiness

Dulu, zaman masih abege kinyis-kinyis yang suka menggalau, di tengah krisis kepercayaan diri ala-ala remaja.. Seringkali bertanya-tanya meski dalam hati saja..

“Kenapa sih aku nggak bisa cocok dan disukai oleh setiap orang?

Kenapa sih, udah berusaha untuk baik ke semua orang, tapi masih ada aja yang nggak suka sama aku? Padahal aku nggak pernah berbuat sesuatu yang jahat ke mereka…

Continue reading

Live Simply, Live Happy…

still happy

“I want to live simply. I want to sit by the window when it rains and read books I’ll never be tested on. I want to paint because I want to, not because I have something to prove. I want to listen to my body, fall asleep when the moon is high and wake up slowly, with no place to rush off to. I want not to be governed by money or clocks or any of the artificial restraints that humanity imposes on itself. I just want to be, boundless and infinite…” ~ Unknown

Buat saya, hidup yang tenang adalah hidup yang sederhana. Hidup tanpa banyak tuntutan, hutang, angan-angan dan keinginan yang tak ada habisnya. Simple and naturally flowing.

Kalau butuh dan memang mampu, ya beli. Kalau tidak butuh dan tidak mampu, ya tidak memaksakan diri untuk beli. Apalagi sampai pinjam dan berhutang sana-sini.

Continue reading

I Am Blessed….

be-ur-own-sunshine

Dulu zaman baru punya sosmed, saya sering dibikin baper liat postingan ibu-ibu lain yang keliatan ketjeh, wokeh dan supermom banget. Pinter masak, baking, nyetir, sukses dalam banyak hal, apa aja serba bisa. Kewl abis!

Lalu terbitlah perasaan,

“Kok saya payah banget ya? Coba saya seperti dia yang pinter ini dan itu. Mungkin hidup saya akan lebih bahagia..”

Continue reading